close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חיתוך בלייזר – למי מיועד ומה היתרונות?

מערכת שורשכט חשוון, תשפא16/11/2020

בשנים האחרונות הולך ומתרחב השימוש בטכנולוגיית החיתוך בלייזר בעולם התעשייה והייצור. למה זה קורה ומה היתרונות?

תגיות:
צילום: pixabay

בשנים האחרונות הולך ומתרחב השימוש בטכנולוגיית החיתוך בלייזר בעולם התעשייה והייצור. בעוד לייזר הומצא רק באמצע המאה הקודמת ומאז פותחו יישומים מתקדמים על בסיסו במגוון רחב של תחומים וענפי פעילות שונים, נראה כי שיטת החיתוך בלייזר מחליפה בקצב מסחרר את מרבית השיטות הישנות של עיבוד וחיתוך של חומרי גלם מסוגים רבים ושונים.

מהם היתרונות של חיתוך לייזר לעומת שיטות חיתוך אחרות ועבור מי מיועדת טכנולוגיה זו?

סטנדרט חדש וחסר תחרות של דיוק ויעילות – חיתוך לייזר

לשיטת החיתוך בלייזר מספר רב של יתרונות מובהקים ומשמעותיים ביותר, מה שמסביר את המעבר הנרחב והמהיר לשימוש בטכנולוגיה זו על פני שיטות חיתוך אחרות, ישנות יותר ויעילות פחות. בגדול, ניתן לומר כי שיטת החיתוך בלייזר מציבה סטנדרט חדש, גבוה ביותר וחסר תחרות אמיתית, לתחום העיבוד והחיתוך של חומרי גלם במסגרת תהליכי ייצור שונים.

יתרון חשוב ראשון של חיתוך לייזר על פני שיטות אחרות הוא רמת הדיוק – לייזר הוא למעשה קרן אור עוצמתית וממוקדת ביותר, באמצעותה ניתן לעבד ולחתוך חומרים שונים ברמת דיוק גבוהה וכמעט חסרת תקדים. לכן משתמשים בלייזר על מנת "לשייף" את קרנית העין בניתוחי הסרת משקפיים, ולכן ניתן להשתמש בטכנולוגיה זו גם על מנת לחתוך מגוון רחב של חומרי גלם ברמת דיוק חסרת תקדים. ואכן, משתמשים כיום בטכנולוגיה זו לעיבוד מגוון רחב של חומרי גלם – חיתוך עץ בלייזר, חיתוך מתכות מסוגים שונים ומגוונים, חיתוך פרספקס ופולימרים שונים ואפילו חיתוך זכוכית בלייזר.

יתרון נוסף הנובע ישירות מרמת הדיוק של החיתוך בלייזר הוא בלאי מינימאלי ואובדן מינימאלי של חומר גלם במהלך תהליך העיבוד והייצור. כשמדובר במפעלים גדולים ופסי ייצור המוניים, גם צמצום מזערי לכאורה של הבלאי הנוצר לחומר הגלם במהלך חיתוכו מתרגם ליעילות משמעותית וחיסכון כספי ניכר עבור אותו בית עסק.

בנוסף, מדובר גם בשיטת חיתוך מהירה ביותר, וזאת מכיוון שמכונות חיתוך לייזר מופעלות באמצעות מחשב, ולא ידנית על ידי האדם המפעיל אותן. זה מבטיח עבודה מהירה, יעילה ומדויקת.

רלבנטי עבור מגוון הולך ומתרחב של ענפי ייצור ותחומי פעילות

ליתרונות המרכזיים שהזכרנו מתווספים עוד יתרונות רבים קטנים יותר, אך באופן כללי התמונה היא ברורה – חיתוך בלייזר היא השיטה הטובה והיעילה ביותר לחיתוך חומרי גלם כיום. עבור מי? עבור מגוון רחב ביותר של בתי עסק וענפי פעילות באופן כללי.

כאמור, ניתן לעבד מגוון רחב ביותר של חומרי גלם בשיטה זו (חיתוך עץ בלייזר, מתכת, פלסטיק, זכוכית, פלסטיק מסוגים שונים ועוד...), ולכן היא רלבנטית עבור יותר ויותר תחומי ייצור.

שימוש נפוץ ומרכזי ביותר בחיתוך בלייזר נעשה בתחום של ייצור מבלטים – שבלונות המשמשות כחלק מרכזי בפסי ייצור סדרתיים. בעוד מבלטים עשויים מחומרי גלם שונים ומשמשים כבסיס ההכרחי לייצור מרבית המוצרים שאנו רואים כיום סביבנו, ומאחר וחיתוך לייזר מאפשר את ייצור המבלטים המדויק, המהיר והאיכותי ביותר, ברור כי שיטת חיתוך חדשנית זו רלבנטית עבור מרבית עולם התעשייה והייצור כיום.

למידע נוסף אודות חיתוך לייזר, השימושים והיתרונות היכנסו לאתר אומן לייזר – חברה המציעה פתרונות חיתוך לייזר ומבלטים לענף הדפוס והאריזה, החומרים הפלסטיים והמוקצפים ולפרויקטים מיוחדים בתעשיות ההיי-טק, הביו-מד ועוד.

הוסף תגובה
צילום: pixabay
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה